lördag 10 april 2010

Socialt Sex :)

Artikeln som jag länkat till handlar om att tjejer är mycket duktigare på att använda nätet än killar. Vi är mer kommunikativa än killar och kan utnyttja sociala nätverk bättre än killar.

  • Ge två tjejer varsin Iphone och dom börjar skvallra om varandra i den genom sina sociala nätverk.
  • Ge två killar varsin Iphone och dom springer runt och Bluetothar varandra med porrbilder som två smågrabbar som fått varsin vattenpistol.
  • Nu har du gett bort fyra Iphones och måste jobba över så mycket till hyran att du inte hinner vara social på nätet överhuvudtaget.

Men allvarligt talat, rent generellt hmm överlag menar jag att

  • Killar frågar sig: Vad kan den här apparaten.
  • Tjejer frågar sig: Vad kan jag göra med den här apparaten.

Själv vägrar jag befatta mig med ideer som säger att sånt här är medfött. Vi uppfostras olika, både medvetet och omedvetet. Inte bara av föräldrar och skola utan även genom kompisar och media. Det är också förutsättningen för att man skall kunna ändra på saker.

Det ena kanske inte är bättre än det andra. Står jag och inte får igång bilen utanför någon stormarknad, så går jag ju inte fram till någon mammaledig morsa som står och plockar in kassar och barn i en Volvo och frågar om hon är bra på tändningsmackapärer. Jag ringer brorsan eller farsan i stället.

Men nu skall jag göra ett expediment, jag skall testa tekniken i tre mobiltelefoner på ett kvinnlig sätt.

Förberedelser: Jag har tre olika mobiler, olika prisklasser, olika tillverkare, jag har lagt mig på sängen med bar underkropp, mobilerna har ringsignalen avstängd, och vibratorläget på, för att undersökningen skall bli objektiv så kommer jag inte att ringa upp dom själv. Jag har sms-at från dom "Hej, ring mig så fort som möjligt, många signaler, jag står i tvättstugan"

Iphonen ringer först hmm vad gör jag? Den är stor och platt, formen är inget vidare. Jag får lägga den utanpå och trycka till lite med handen.

MMMMM, lite småmysigt, ingen fontän direkt men en avslappnande skön känsla faktiskt. Man går in i sig själv, blir avslappnad och småmyser lite

3 kommentarer:

  1. Hej!! det är så att jag också jobbar på en telefonsexlinje.. jag undrar bara vad du får för lön? hur många kr/ min ?? tacksam för svar

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad kul :) Hoppas du trivs och har det mysigt med dig själv oxå ibland...

    Jag vet inte om jag får säga min lön, men kan säga så mycket att det är från några kr för en nybörjare till riktigt bra ersättning när man hittat nöjda kunder och samtalen blir långa :).

    Vad tjänar du?

    SvaraRadera
  3. Varför skulle du inte få säga din lön? Det kan inte finnas ett sådant kontrakt. Jag har sökt jobb på din telelinje och skulle gärna veta vad jag kan förvänta mig, åtminstone i minutersättning.

    SvaraRadera